I min roll inom Customer Success samarbetar jag med samtliga av våra kunder, vilket gör att det slitna uttrycket att ingen dag är den andra lik, trots allt stämmer ganska väl. Oftast spenderar jag min dag mellan tekniken och verksamhetsbehoven. Tillsammans med min vapendragare Charlotte tar vi hand om alla supportärenden som kommer in och löser det mesta direkt eller kravställer för vidare utveckling.
Tidigare har jag jobbat mer med kommunikation och marknadsföring på ett antal olika företag, men min nyfikenhet för hur saker faktiskt fungerar gjorde att jag tog steget till byråvärlden. Här kan har jag närheten att bomba frågor till de mer tekniskt kunniga. Eftersom att jag har arbetat som webbredaktör ett par år själv vet jag ganska väl vilka utmaningar redaktörerna hos våra kunder har.
Min superkraft är att förstå vad någon faktiskt undrar, inte exakt vad de frågar om. För mig handlar det alltid om att tänka sig in i personens situation så gott det går och se på ett problem från den synvinkeln. Det fungerar väldigt bra, du borde testa.
Vid sidan av jobbet har jag en ambivalent känsla för att vara aktiv och att ta det lugnt. Det är inte helt fel att slå sig ner i en fåtölj och bara låta tankarna vandra runt, men det är också kul att ha ett aktivt liv. Har en busig Beagle som kräver långpromenader varje dag och jag vägrar att ge upp drömmen om proffskontraktet, har nu spelat 25+ fotbollssäsonger.