Verahill jobbar för ett tryggare människoliv. Deras motto är att det ska vara lika självklart att ta hjälp av en familjejurist som att gå till tandläkaren. Vi ställs alla inför situationer i livet där vi behöver juridisk hjälp.
Många människors kunskap om privatjuridik är ofta på en need to know basis. Det kan uppfattas som komplicerat och därför undviks tills en situation dyker upp då du faktiskt måste sätta dig in i det. Hur kan man på bästa sätt stå ut bland andra aktörer och samtidigt visa en enkelhet och tydlighet? Verahill ville uppdatera sin look and feel och samtidigt bemöta slutkundens behov på ett bättre och mer tydligt sätt. Vi jobbade nära Verahill med fokus på tillgänglighet och förbättring i framförallt deras färger. Vidare jobbade vi också på tonen i språket på sajten och gav den en mer personlig inriktning.
I samband med de nya färgerna och det förenklade språket mot slutkund så märkte vi att det fanns ett tomrum i det visuella. Så vi arbetade fram nya illustrationer i de nya färgerna, som representerar alla områden som Verahill jobbar med. Ny ton av tydlighet, nya färger som uppdaterar varumärket och illustrationer som används för de områden Verahill jobbar med och även i marknadsföring.
Med en mer tillgänglig webbsida så har besökarna lättare att välja och lättare att hitta. Med den nya designen så är det enkelt att kontakta, boka möte och fråga om man undrar något, vart man än är på sidan. De nya kategorierna gör det enklare att hitta rätt och på ett sätt även förstå skillnaderna mellan de olika kategorierna. Oavsett situation för besökaren, så ska de inte behöva leta för länge.
En tät dialog med kund var gynnsam för att kunna utmana gränserna inom det befintliga varumärket och profilen. Att inleda projektet med en workshop för att synkronisera förväntningar och övergripande mål gjorde att vi kan se tillbaka på ett lyckat projekt.
Besök verahill.se för att se hur vi arbetat med att förbättra layout, utseende och navigering för deras kunder