AniCura Group grundades 2011 och har idag 6000 anställda under 300 djursjukhus i 12 länder. I vårt samarbete med AniCura arbetar vi fortlöpande med att skapa och utveckla en digital plattform som stödjer tillväxt för en organisation som växer snabbt och där olika målgruppers behov ska mötas på olika sätt. En första lansering av webbplattformen skedde 2014.
AniCuras webbplats stod inför en omkonstruktion 2017 då man beslutade att separera bolagsdelen från övriga landssajter. Denna målgrupp hade ett annat behov av innehåll, design och funktioner som inte passade med resterande målgrupper. Vårt uppdrag blev att hjälpa AniCura struktuera och optimera sin webb för att passa sina målgrupper och samtidigt främja flexibilitet, kreativitet och varumärkesarbete som ska underhållas och utvecklas i takt med att organisationen växer.
Plattformens nya design och funktioner lanserades framgångsrikt utan att behöva migrera innehåll eller omfattande utbildning. I och med att bolagsinformation bröts ut och formades specifikt för sin målgrupp kunde dessa användare lättare både hitta den information de söker och annan relevant information för dem.
Tillsammans med AniCura tog vi fram macro- och micromål vilka byggde på de mest värdefulla KPI'erna, samt att sätta upp dynamiska event som plockar upp alla framtida händelser av samma typ. Att kartlägga och implementera mätning av hur sajten presterar hjälper inte bara till att skapa en bild av hur det går för organisationen nu men även med att ta framtida beslut kring nya funktioner och design.
Att utveckla på ett sätt som gör att flera delar av samma organisation, med olika domäner, men fortfarande är delar av samma plattform gör det lätt för redaktörer att arbeta inom olika områden och reducerar totalkostnaden av ägandeskapet.
Klicka på länken för att besöka anicuragroup.com