Webbsajtens uppgift
Som företag är er webbsajt ofta navet i er kommunikation. Med rätt strategi och utformning är det också ett centralt verktyg i er marknadsföring och försäljning. Den hjälper er med allt från att tydliggöra era budskap till att samla in data om era kunder, som exempelvis vilka deras behov och köpbeteenden är. Med det sagt, en viktig komponent i er digitala strategi.
Att hålla webbsajten uppdaterad och relevant
Era kunders behov, värderingar och köpbeteenden förändras, så även marknaden ni befinner er på. Ibland krävs insatser för att säkerställa att er sajt svarar upp på dessa förändringar, så att ni förblir relevanta i era kunders ögon. Det är här low-code kommer in i bilden. Low code är nämligen en teknik som möjliggör att ni snabbare kan gå från idé till lansering gällande design, innehåll och funktionalitet på er webb, e-handel eller app.
Vad är low-code?
Low-code beskrivs bäst som en teknik som möjliggör att vi kan bygga en skräddarsydd webbsajt, b2b e-handel eller app men med betydligt mindre kod. Low-code plattformar är egentligen inget nytt men däremot har företag som Webflow, flyttat gränserna för vad low-code kan göra. Nu har vi som designers och utvecklare helt fria händer när det kommer till design och funktionalitet, precis som vid vanlig webbutveckling, och kan skräddarsy en lösning utifrån era mål och med användarens upplevelse i centrum på ett flexibelt och effektivt sätt.
Low-code plattformen Webflow
Webflow är en populär plattform som ligger i framkant inom just low-code utveckling. Eftersom vi sparar in utvecklingstimmar kan vi som designers och utvecklare fokusera på att skapa morgondagens användarupplevelser men utan att tumma på kodkvalité. Samtidigt får ni som kund ett effektfullt verktyg att arbeta med för att skapa innehåll som konverterar. Ni kan dessutom göra uppdateringar direkt i gränssnittet, vilket sparar tid. I Webflow arbetar vi också med insikter och data för att svara upp på nya insikter om era besökare. På så sätt håller ni er konkurrenskraftiga och säkerställer ROI.
När passar low-code?
Low-code passar bra om ni vill ha en webbsajt, e-handel eller app där fokus snarare är på design och användarupplevelse än tung teknik och komplex struktur. Det passar också bra om ni snabbt vill kunna ta en idé till lansering och testa er fram när det kommer till design och innehåll för att se vad som konverterar bäst.
Vad kan vi leverera med hjälp av low-code?
Vi levererar allt från webbsajter, b2b och b2c e-handel och appar med hjälp av low-code. Allt är designat enligt ert varumärke och med användarupplevelsen och önskat resultat i fokus.
Våra projekt är straight forward och vi kommer att guida er genom hela processen, från första samtal till lansering och fortsatt optimering.
För att er sajt ska prestera är det självklart viktigt att även innehållet är genomtänkt. Därför erbjuder vi innehåll as-a-service där ni kan prenumerera på SEO-optimering, konverterande element, insikter från er webbanalys etc.
Kontakta oss om du vill veta mer om hur low-code eventuellt kan hjälpa er verksamhet.