tedgustaf.com

Älskar du utmaningar?
Är du vår blivande customer success manager?

Om oss

Idag består Ted & Gustaf av sammanlagt nio personer, där olika bakgrunder och förkunskaper präglar vår sammansättning. Här jobbar vi med högt och lågt, bollar idéer, arbetar i projekt tillsammans och enskilt. Vi jobbar alltid för att det ska finnas en strategi och en tydlig målbild, även om denna kan förändras.

Ted & Gustaf är en Episerver Premium Solution Partner specialiserad på att göra det mesta möjliga av Episerver för starka kundupplevelser samt effektiv och flexibel innehållshantering. Vi arbetar med såväl helhetsprojekt som expertrådgivning inom utveckling, strategi och redaktörsutbildningar. Vår Episerver-expertis och innovationskraft är välkänd i branschen, något som kännetecknas av att våra kunder är såväl webbplatsägare som andra byråer. Vi anlitas av såväl slutkunder som webb- och varumärkesbyråer för att stärka teknik, innehåll och strategi. Vårt arbete innefattar UX, design, utveckling och förvaltning av webbplatser från första idé till lansering samtidigt som vi samlar insikter om vad målgrupper vill ha och hur de agerar vilket är avgörande för en framgångsrik digital närvaro.

Om dig

Hos oss kommer du trivas om du: uppskattar en utmaning, tycker om att lyssna men också kan ta plats, är prestigelös och ödmjuk, tycker om ansvar, kan skapa din egen roll, prioriterar gruppen framför jaget, kan stå för dina åsikter och respektera andras, kan känna stolthet för utfört arbete, kan lägga energi på att ta del av team-kulturen, alltid är av åsikten att det finns mer att lära.

Vi ser gärna att du: bjuder på dig själv, har nära till skratt, är en lagspelare som inte måste ha instruktioner och är redo att hjälpa andra, uttrycker dig pedagogiskt, är tålmodig och ser det långsiktiga målet, arbetar på ett logiskt och analytiskt sätt, inte drar förhastade slutsatser, snabbt kommer till poängen, löser problem samtidigt som du har en vilja att förbättra processer, kan ge och ta konstruktiv feedback och inte tar saker personligt, uppskattar ordning men kan finna dig i röran på väg dit, är positiv och flexibel, är orädd för kontakt med nya människor och att prata inför grupp.

Om rollen Customer Success Manager

Vi ser gärna att rollen tillsätts så snart som möjligt, då vi har många spännande projekt på gång! Hos oss arbetar du under vanliga kontorstider, men med frihet under ansvar. Vi vet att livet ser olika ut för oss alla och är öppna för att anpassa tid för arbete med privatliv. För att kunna arbeta väl i team, är ambitionen att vara på plats till allra största del, men även ute hos kund när så främjar verksamheten.

För att kunna komma igång snabbt och för att du ska kunna känna dig bekväm, vill vi att du ska ha arbetat med något CMS, webb och digitala projekt under minst tre år. Vi vill att du har svenska som modersmål, är flytande i engelska och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi ser det som självklart att du har en eftergymnasial utbildning, att du har erfarenhet av projektledning och innehar en pedagogisk förmåga. Det är även viktigt att du har erfarenhet av att driva och leda ett arbete i en grupp men även är bekväm med att arbeta självständigt. Ett proaktivt arbetssätt är det normala för dig.

Det är meriterande om du:

  • arbetat som projektledare
  • och-eller webbredaktör,
  • haft någon form av supportroll,
  • arbetat med serviceyrke och-eller kommunikation,
  • haft en professionell roll inom sociala media,
  • drivit egen blogg,
  • älskar att skriva,
  • haft direkt kundkontakt,
  • har erfarenhet av att utbilda,
  • har intresse av programmering och-eller programmeringsteknik,
  • har insikt i analys och UX,
  • kanske till och med pratar tyska

Du skapar din roll och ditt arbete, ramarna sätts av dig tillsammans med oss för att låta dig utvecklas och få utrymme för nytänkande, i projekt med andra och självständigt. Vår ambition är att varje medarbetare ska ha ett eget projekt inom sitt fokusområde, där utkomsten bör gynna affärsverksamheten samtidigt som den personliga utvecklingen får ta ledning.

Vi hoppas att du ser vikten av att arbeta kundfokuserat, alltid med förstklassig service i åtanke.

Känner du dig nyfiken? Kontakta oss idag och ta ett första steg i en ny riktning.

Nyfiken?

Ta första steget och hör av dig till oss

Spännande! Vi kommer att återkomma till dig så snabbt det bara går.

En dag på T&G

07:30: Patrik är på plats. Han är oftast först eftersom han ibland måste gå tidigare och hämta sin dotter på dagis. Lamporna tänds upp, Slottsbacken ligger nyvakenän så länge med någon enstaka entusiastisk turist med kameran i högsta hugg. Sonos slås igång och ur högtalarna strömmar den senaste house remixen.
Vid 9-tiden har de flesta infunnit sig, utom Ted som är på möte under förmiddagen. Supporten är igång. In kommer ärenden från redaktörer och marknadsansvariga omfunktioner som måste utvecklas och buggarsom ska fixas. Du börjar med att prata med en kund i telefon och vägleder genom ett av ärendena. Du uppfattar under samtalet att kunden har ytterligare behov som inte hittills identifierats. Efter samtalet bokar du in ett möte med en kollega som är utvecklare för att diskutera detta vidare innan ni ger ett förslag till kunden.

Du går förbi Konferensrummet (har du förslag på namn förresten?), ett av våra konferensrum. Där sitter Rabia och Charlotta och arbetar fram en strategi kring UX och webbanalys för ett nytt projekt. De hjälper också till med supporten och du planerar hur hanteringen av process och verktyg ska fungera. Bredvid Christoffer sitter Fredrik och de båda arbetar gemensamt för att dela sina perspektiv kring en programmatisk lösning. In kommer Gustaf, alltid med en ny idéi ena bakfickan och telefonen i den andra. Kaffemaskinen jobbar för fullt för att tillgodose allas behov, så länge veckoansvarige har sett till att fylla på mjölken.

Utanför hörs hovarna klappra mot slottsbackens kullerstenar. Vaktparaden upp till slottet är i full gång och påminner kurrande magar. Någon har en lunchdate inbokad, en annan förbereder sig inför ett gympass. Idag har resterande glömt eller blivit övertalade att spara sina matlådor och istället gå gemensamt ner till Miss Behave vid vattnet. Tar man hissen ända ner och går ut via Myntmuséet kan man undvika flocken av turister och bussar som nu samlats utanför slottet.
Efter en kort promenad tillbaka till kontoret, och en mindre matkoma, är kaffemaskinen åter i arbete. En kund kommer på besök, flera medarbetare infinner sigi det kreativa mötesrummet. Någon passar på att lägga till en gammal schlager till kön i Spotify.

Du kikar på morgondagens agenda och förbereder dig för att utbilda dina kollegor under Lunch n' Learn i ett nytt verktyg som du fångat upp verkar vara av intresse för en kund. Vid tre-tiden skickas ett meddelande ut via Slack, samling i sofforna för fika. Pingisbordet låter sig höras och de redan utslagna ur rundpingisen slår sig ner i sofforna. Efter avstämning och genomgång börjar dagen rundas av för vissa, andra jobbar på mot olika deadlines.

Själv jobbar du på utformningen av en kundundersökning som ska skickas ut imorgon bitti, samtidigt som du besvarar frågor som kommer in via supporten. Sisten ut bommar igen fortet, redo för en ny dag.

Mer om oss och lediga jobb

Nyfiken?

Ta första steget och hör av dig till oss

Spännande! Vi kommer att återkomma till dig så snabbt det bara går.